Kaidi kiri Kairost “Asfuur fil iid kher min ashara al shakara*“

* “lind peos on parem kui kümme lindu puuoksal“

Kaidi Udris

kaidi mõtleb

Kaidi Udris
Foto: erakogu

Salaam We Aleykum!

Kirjutan kaugelt Kairost! Kolisin Egiptusesse juunikuus, eesmärgiga jätkata oma kõhutantsukarjääri siin kõhutantsijate, püramiidide ja Niiluse maal. Nüüd on sellest möödas 7 kuud ja selle aja jooksul on minuga nii palju uut ja ettearvamatut juhtunud, et tahaksin oma Eesti tantsusõpradega üht-teist jagada.

Hetkel ma ennast enam kõhutantsijaks ei nimeta. Oma südames olen ikka sama inimene, tantsija, aga praegu ma kõhutantsu ei tantsi ja varjan seda varasemat elukutset oma uues tantsuringkonnas hoolega.

Esimese kahe kuu jooksul sai selgeks, et prestiižseid töökohti kõhutantsijale hetkel pole. Egiptus on kriisis, turism on madalseisus ning raha ei voola enam meelelahutustööstusesse nii nagu vanasti. Nõudlus praktiliselt puudub, aga pakkujaid on kuhjaga. Kõhutants on mul praegu ooterežiimil, ma igatsen seda väga ja see on osa minu „minast“. Aga ma olen realist ja arvestan olukorraga. Ning samal ajal proovin olla ka idealist, lootes, et kunagi siiski saab minust kõhutantsija selle tantsu kodumaal.

Minu üheks motoks on – igast võimalusest tuleb kinni haarata ja enne kui „ei“ ütled, mõtle 10 korda! Selle põhjal tehtud otsused on mind kiiresti ja üllatavalt edasi viinud. Augustis viisid need mind Sharm El Sheikhi Vanessa Freemani truppi Egiptuse folkloori tantsima. Septembris tegin tantsukatsed Kairo Ooperimaja kaasaegse tantsu gruppi Forsan El Shark ja nüüd olen üks nendest! Just ooperimajas pean oma kõhutantsutausta varjama, kuna ooperis tantsivad kõrgklassi tantsijad ning kõhutantsule vaadatakse halvasti – see pole korralike tantsijate pärusmaa. Ning kuna ooperimaja on riigiasutus, ei tohi (islami)riik mingil juhul oma institutsioonidesse värvata kõhutantsijaid. Novembris alustasin ladina tantsu õpinguid ja detsembris reisisin professionaalse salsakompanii Salsa Passion Group kooseisus Omaani esinema. Jõulukuu tõi ka ülipõneva tööotsa ühes kuulsas Kairo Galal El Sharqawy teatris muusikalitantsijana.

Saidi paar

Saidi paar
Foto: erakogu

Olen õnnelik, et minu tantsutaust on mitmekülgne ning oskan ja armastan ka klassikalist ja moderntantsu, ladina rütme ja show-tantsu. Kõik mu varasema elu higi ja pisarad tasuvad end praegu ära! Aitäh, tantsuansambel „Sõleke“; aitäh, Zahira; aitäh, Müstika; aitäh, Tallinna Ülikooli koreograafiaoskakond!

Araabia keel on enam-vähem juba suus! Suudan ennast igapäevaselt väljendada, saan asjad aetud taksos, tänaval ja poes. Egiptuse sõpradega saan ka enam vähem kõigest rääkida, aga tihti tuleb lihtsalt sõnavarast puudus. Grammatikale ma väga palju rõhku ei pane, mina alati parandatakse ja õiged vormid kuluvad lihtsalt pähe. Sõnavaraga aga on teisiti, seda tuleb tuupida. Iga kord kui kuulen midagi uut ja põnevat, kirjutan selle üles ja enne magamaminekut kordan 5 korda üle! Eriti armastan ma egiptusepäraseid vanasõnu ja lastelaule, kuna need panevad kohalike silmad alati särama ja muudavad situatsioonid ilmekaks ja naljakas. Üks ilusamaid on siin: „Asfuur fil iid kher min ashara al shakara“ ehk otsetõlkes „lind peos on parem kui kümme lindu puuoksal“ ehk siis meie „parem varblane peos kui tuvi katusel“

Mis ees on ootamas, ei tea! Siin Egiptuses varitsevad nii head kui ka halvad üllatused sind igal ajal ja igas kohas. Tuleb olla valvas, avatud ja kiiresti kohaneda.

•••

NB! Kaidi saabub mõneks ajaks Egiptusest Eestisse ja kutsub kõiki oma õpilasi ja tantsusõpru erilisele kursusele ja taaskohtumisele!

Kursus “Kõhutants Kairo Ooperimaja moodi” (2h)

Kaidi Kairo Gomhoriya teatris

Kaidi Kairo Gomhoriya teatris
Foto: erakogu

Kursuse esimene pool on praktiline – tantsime! Kaidi on Kairo Ooperimajast leidnud uutmoodi kõhutantsu – moderntantsu, mis inspireeritud egiptuse folkloorist ja kõhutantsust.  Kairo Ooperimaja kaasaegse tantsu trupp „Forsan El Shark“ on kompanii, mis toob ooperilavale egiptuse folklood läbi kaasaegse tantsu. Trupi juhi Karima Pderi mõned koreograafiad tüdrukutele on tugevalt inspireeritud kõhutantsust. Ehedat kõhutantsu Kairo Ooperimajast kunagi ei leia, küll aga selle varjatud vorme. Kursusel tutvume ühega neist!

Kursuse teises pooles jagab Kaidi muljeid Egiptuse tantsumaastikult. Ta räägib sealsetest kontrastsetest tantsukultuuridest, suhtumisest (kõhu)tantsu, tantsijate mentaliteedist ja distsipliinist Kairo Ooperimajas, muusikalitööst kohalikus kommertsteatris ja palju muud!

Kursus toimub:

23.veebruaril Tallinnas DanceAct Tantsustuudios

2.märtsil Kärdlas

 Täpsem info kursuste kohta ilmub peagi http://www.kaidiudris.book.fr/

Leave a Reply

