“Hingan ja elatun kõhutantsust!

Intervjuu Amiraga

Amira 3

Amira on Räpinast pärit tantsija, kes nüüdseks juba üle 10 aasta elanud ja tantsinud Las Vegases. Tema tantsuteekond algas 1997.aastal flamenkoga, ent peale Ameerika Ühendriikidesse kolimist avastas ta kõhutantsu ning see muutis ta elu. Nüüdseks on Amira edukas ja tuntud tantsija, kes on välja andnud kaks kõhutantsu DVD-d, õpetanud ja esinenud viiel kontinendil ning kes pere kõrvalt käib aktiivselt esinemas nii flamenko kui kõhutantsuga. Amira missioon on maailma naiste elu rikastada julgustades neid enesekindluse ning iseseisvuse poole läbi tantsu ja julge eneseväljenduse.

Sa oled korduvalt öelnud, et kõhutants on Sinu elu. Räägi lähemalt, kuidas iganädalasest harrastusest sai edukas ja rahvusvaheline karjäär.

Jah, ma hingan ja elatun kõhutantsust. Iga päev on nagu töö ja lõbu koos, ma ei oskaks midagi paremat tahtagi… Tihtipeale pean endiselt end näpistama, et olla kindel, et see kõik pole uni! See, kuidas tantsust minu elu ja karjäär sai, on pikk lugu. Lühidalt öeldes aga oli nii – igapäevane harrastus hakkas “töölkäimist” segama ja enne kui ma arugi sain, jätsin ülejäänud elu, et tantsimisele pühenduda. Kõik läks loomulikku rada, olin valmis ja uksed lihtsalt hakkasid avanema. Hakkasid juhtuma asjad, millest ma poleks unistadagi osanud. Pikemalt saab sellest, kuidas ma Ameerikasse sattusin ja minust tantsija sai, lugeda suvel 2013 Eestis lettidele jõudvast raamatust “Minu Las Vegas”.

Tantsukire leidsid Sa tegelikult palju varem flamenkost. Kas ja mida on flamenko Sulle kui kõhutantsijale andnud?

Amira 2

Teismelisena nägin ma Carlos Saura filmi “El Amor Brujo”- “Nõiutud armastus”. Ma isegi et teadnud, et see oli flamenko, mida seal filmis esitati, aga nähtu mõjutas mind hingepõhjani ja pööras mu elu pea peale. Kui ma siis mitu aastat hiljem telekast flamenkotantsu nägin, teadsin kohe, et seesama “asi” oli ka seal filmis. Niipea, kui ma pärast keskkooli Tartusse õppima kolisin, ühinesin Claudia Sevtshenko ja Lehti Kostabi flamenkotundidega. Mul ei tulnud mõttessegi professionaalseks tantsijaks saada, tahtsin seda vaid enda jaoks harrastada -see nii õudselt meeldis mulle. Las Vegasesse sattumisega mängis saatus mulle aga tõelise vingerpussi- minust sai tantsija. Kuigi kõhutants on praegu põhiline, mida teen, armastan flamenkot endiselt ja teen palju flamenco fusion stiilis tööotsi. Flamenko puro’t Las Vegases kahjuks palju ei näe. See on liiga tõsine, liiga kultuurse taustaga. Keegi ei viitsi ka puitpõrandat kohale tuua ja mitut tantsijat-muusikut palgata. Paljud flamenko tantsijad ja õpetajad on Vegasest ära kolinud just selle pärast, et seda tantsu selle õiges vormis selles linnas ei hinnata. See on ka põhjus, miks mul momendil õpetajat pole, kellega edasi treenida ja õppida.

Väga populaarne on siin aga flamenko-latiino stiil. Koos ühe kitarristiga teeme pidevalt tööotsi, kus oleme niiöelda tapeediks. On mingi pidu või üritus ja me tantsime atmosfääri loomiseks. Kuna Las Vegases flamenkotantsijaid palju pole, on mul jätkuvalt tööd nii selle õpetamise kui esinemistega.

Ka kõhutantsu ja flamenkot saab imehästi sulandada, Zambra Moora stiil või Bellydance-Flamenco fusion on publiku poolt äärmiselt hästi vastuvõetavad ja seda on lihtsalt rõõm ja lust esitada.

Milline on idamaise tantsu olukord Las Vegases? On see populaarne harrastus või meelelahutus? Kas eelistatakse traditsioonilisemaid vorme või rohkem show’d?

Jooksvat show’d kui sellist, kus kõhutants esindatud on, pole ühtegi. Põhjus selles, et Las Vegasesse ei tule turist kultuurilist elamust otsima. Linnas on vaid üks restoran Marrakech, kus kõhutantsijaid igal õhtul näha saab. Konverentsidele ja kasiinoüritustele palgatakse meid küll, need tööd tulevad agentide kaudu.

Kõhutants on tunduvalt populaarsem kui flamenko, sest see on kommertslikum. Seda on kergem müüa ja see ei vaja nii palju ettevalmistust kui flamenko esitamine. Traditsiooniline vorm on kindlalt domineerivam nii kommertsüritustel kui ka araabia publiku hulgas. Simbalite mängimise oskus on vaat et kohustuslik. Vahe on vaid selles, et kommertsüritustele tahetakse ainult hea väljanägemisega ja heas vormis tüdrukuid. Araabia publik eelistab pigem ikka head ja hingelist tantsijat. Tribal stiil ja sulamid ei lähe Araabia publikule üldse peale, nad isegi pigem arvavad, et see on nende kultuuri “solkimine”.

Harrastusena on kõhutants Las Vegases väga populaarne. Meil on mitmeid truppe, esindatud kõik stiilid, ATSst, Goth’ist Burleskini välja. Õpetan ise 24 tundi lahti olevas terviseklubis, kus tunnis käivad tihtipeale ka mehed. Kodus võtan vastu eraõpilasi ja mu graafik on mitu kuud ette täis.

Las Vegases on ka oma iga-aastane väga hea mainega kõhutantsu festival Bellydance Intensive.

Amira 4Kui palju Sa Eesti kõhutantsumaastikul toimuvaga kursis oled? Mis on Sinu meelest Eesti kõhutantsu eripärad?

Olen Eesti kõhutantsuga kursis olnud aastast 2003, kui ennast esmakordselt Eestis tutvustasin. Nüüd aga olen kursis isegi rohkem kui kunagi varem, just tänu Facebookile. Jälgin huviga kõike, mis Eesti kõhutantsumaastikul toimub.

Samuti suhtlen palju Eesti huvilistega tänu oma DVD-le “Amira kõhutantsu ABC”, mida kodulehe kaudu endiselt müün kuna poest on seda Eestis raske leida.

Eesti kõhutants on läbi teinud hiigelhüppe. See, kui suureks see on kasvanud ja kui fantastiliselt andekaid tantsijaid Eestist võib leida, teeb ainult meelehead, paneb uhkust tundma. Eestis on kõhutants minu jaoks valitsevalt palju autentsem ja loomutruum kui näiteks Venemaal. Venemaa tantsijad on küll imehead ja tehniliselt poleeritud, aga nad on hoopis oma stiili loonud, ainult neile omase.

Millised on Su tulevikuplaanid? Kas ja mida on tantsumaailmal Sinult oodata?

/Naerab/ Terve minu elu on näidanud, et plaane mul pole mõtet luua, elul on endal minuga omad plaanid ja kõik läheb nii nagu määratud. Ma küll üritan mõtete ja unistustega oma saatusekäike mõjutada…

Mul on alati miskit käsil, niisama ei istu ma kunagi. Käivad läbirääkimised Hiinaga, et sinna lähitulevikus paariks kuuks õpetama minna. Aasia huvi Ameerika kõhutantsijate vastu on viimasel ajal kuidagi pinnale kerkinud, nii et kes teab, mis sealt veel tulla võib.

Momendil elan Eestisse tulemise nimel. Jõuan 6.juunil ja jään augusti lõpuni.

9.juunil alustan tuuriga Roelas ja samal õhtul loodan jõuda Tallinnasse Inesdance’i kontserdile esinema. Lendan veel Moskvasse esinema ja juuli alguses teen kahenädalase tuuri Ida-Euroopas. Ootan alati küllakutseid Eesti erinevatesse nurkadesse. Kodumaal õpetamine on mulle eriline au. Ära häbene ühendust võtta, kirjuta mulle ja ma saadan pakutavate kursuste nimekirja.

Sellel aastal toon uusi koreograafiaid ja uudisena toon kaasa uurimustöö tulemusel kokkupandud meistikursuse teemal American Oriental Style – ehk kuidas käis õppimine enne videomaterjalide ja youtube’i olemasolu? Kes inspireerisid kõhutantsu rajajaid Ameerikas? Kursus sisaldab vanakooli koreograafiat muusikale Lamma Bada- see on nii teistmoodi ja see on nii ilus… See kursus telliti minult algselt Poola kõhutantsijate poolt ning sellest sai terve projekt, mille kallal ma kõvasti tööd olen teinud. Sõitsin näiteks 7 tundi autoga Arizona osariiki, et võtta kahetunnine eratund vanakooli esindaja Kathryn Fergusoniga… ja 7 tundi tagasi. See kõik on nii inspireeriv ja olen väga elevil. EI jõua ära oodata, et seda teiega jagada.

AmiraAmira õpetab ja esineb sel suvel Eestis (täpsem info Amira kodulehelt):

9.juuni – Zambra Moora kursus Roelas
9.juuni – esimenime InesDance Idamaise tantsu ja Polüneesia tantsude kevadkontserdil
14.juuni – Zambra Moora kursus Kärdlas
15.-16.juuni – Saaremaa
8.august – American Oriental kursus Tallinnas

Leave a Reply

