Ahna mish sijaaha, ahna fannaniin!* 3

* “Me pole turistid, me oleme artistid!”

3.osa

Iris Frolov

irisSharm el-Sheikh’is Egiptuses on kahte tüüpi inimesi – turistid ja need, kes turiste teenindavad. Viimasesse kategooriasse kuuluvad ka tantsijad. Jätkub jutuseeria, milles Egiptuses töötanud Iris kirjeldab värvikamaid karaktereid, kellega ta koos töötanud on.

Hamza

Kui me Natalyga videovõtetele jõudsime, oli action  juba alanud… Siiski, kuni kõik ootasid, et umbes kümnendat korda üles seatav dekoratsioon lõpuks paika jääb, oli tantsijatel hea samme harjutada.

“Kes see veel on?” küsis Nataly ja me vaatasime hämmastusega, kuidas üks väikest kasvu võõras noormees meie trupi kostüümis ringi jookseb ja teisi kamandab. Ja Isa vaatas seda kõike heakskiitvalt pealt. “Okei, nagu näha, on meil järsku uus koreograaf ja uued sammud. Nagu alati, selguvad asjad alles kohapeal.” nentis Nataly. “Noh,” lisasin mina, “me oleme ju Egiptuses, katsume seda mitte unustada.”.

Mõni aeg hiljem oli karismaatiline Hamza juba kenasti meie truppi sulandunud. Tänu oma suurele kogemustepagasile ja loomupärasele andekusele oli ta võimeline lavalt edasi andma täiesti erinevate stiilide karakterit ja lisama sinna oma personaalse sära. Ta teadis oma võimeid ja kui keegi midagi kommenteerima tuli, võis sageli kuulda: “Ma olen professionaalne tantsija!!! Ma olen staar! Ärge tulge mulle ütlema, mida tegema peab!”. Olles omateada staar, lubas ta endale nii mõnigi kord proovidesse mitteilmumist, öeldes, et ta on väsinud. Ükskord ei olnud ta võimeline tantsima, sest oli kogemata oma küüne murdnud… See-eest laval olles andis ta endast kogu energia, teinekord isegi ülearu. Ei olnud harvad juhtumid, kus ta ennast vigastas, kui oli liiga suure hooga mingit liigutust teinud või lava taha kostüümi vahetama tormates trepist alla kukkunud.

Hamza on Kairo Ooperimaja moderntantsu trupi endine tantsija. Siiamaani räägitakse tema andekusest ja potentsiaalist legende. “Jah,” ütleb ta, kahetusustundega hääles, “mul oli palju võimalusi, oleksin võinud palju korda saata. Aga ma otsustasin varakult abielluda.”. Paljud andekad tantsijad on sunnitud otsustama, kas pere või karjäär. Kuna tantsija amet ei ole Egiptuses prestiižikas, siis otsustavad paljud, eriti peale abiellumist, teise eriala kasuks. Hamza aga lahutas ning jätkas oma kutsumust. Ta leidis endale rakendust õpetades ladina tantse, tantsides muusikavideotes ja koreograafiaid luues. Tantsja elul polnud viga ja peatselt abiellus ta teist korda. “Mul oli siis palju raha!” meenutab ta nüüd.

Siis aga toimus revolutsioon… Teatrid koondasid töötajaid, riiklikud toetused ja meelelahutusäri projektid kuivasid kokku. Nagu paljudel teistelgi tantsijatel Kairos polnud Hamzal peale revolutsiooni enam piisavalt sissetulekut. Seda enam, et egiptuse traditsioonide kohaselt on tal juba kaks peret toita. Nii otsustas Hamza siirduda Sharm el-Sheikhi, et leida tööd mõnes sealses folklooritrupis. Ta järgib oma kutsumust – ta silmad säravad, kui ta uhkusega ütleb: “Mu elu on tants!”.

Eelnevad osad

Ahna mish sijaaha, ahna fannaniin! 2 – draamakuninganna Ghada

Ahna mish sijaaha, ahna fannaniin! ! – Siko

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s