“Tantsijad on kartmatud – nad teevad seda mida tahavad…”


Intervjuu tribal fusion kõhutantsu artisti Alexis Southalliga

Yahna

AlexisMissugune on sinu tantsuharidus ja kuidas leidsid tee tribal fusion kõhutantsuni?

Lapsena käisin balleti, steptantsu ja moderntantsu tundides ja teismelisena õppisin tantsutehnikat koolis ning võtsin moderntantsu tunde. Esimesse kõhutantsu trenni sattusin juhuslikult, kui mu kolleeg, kes ei tahtnud üksi minna, mu kaasa vedas. Mulle hakkas see kohe meeldima! Mõni kuu hiljem läksin vaatama Bellydance Superstars showd, kus mulle eriliselt meeldisid tribal-tantsijad. Pärast seda ostsin hulganisti DVD-sid ja võtsin kõikvõimalikke kursuseid.

Mis on tribal fusion sinu jaoks?

Minu jaoks on tribal fusion süntees eri poolustel asjadest – sujuv ja terav, tugev kuid õrn, elegantne kuid jõuline – midagi väga ilusat on nende eri asjade ühendamisel üheks. Tantsijad on kartmatud – nad teevad seda mida tahavad ja on sealjuures nii leidlikud. Ma jumaldan seda!

Palun räägi lühidalt tribal fusion kõhutantsu ajaloost

Sellest on lühidalt väga raske rääkida! Kõige alustajaks peetakse Jamila Salimpouri – tema trupp Bal Anat esines Californias 60ndatel Põhja Aafrika tantsudest inspireeritud kavade ja kostüümidega, et luua „autentne“ mulje. Jamila õpetas tantsijat – Masha Archer`it, Masha õpetas Carolena Nericcio`t ning Carolena võttis tantsusõnavara ja artistlikkuse ja lõi grupiimprovisatsioonil põhineva formaadi – American Tribal Style. Jill Parker kuulus Carolena tupi FatChanceBellydance algkoosseisu ja pärast sealt lahkmist ja oma stiilile keskendumist peetakse teda tänapäevase tribal fusioni alustajaks. Pärast seda on tribal fusion saanud üle maailma ülipopulaarseks. Suuresti tänu trupile Bellydance Superstars, kes tuuritas üle maailma tantsijatega nagu Rachel Brice, Sharon Kihara, Mardi Love, Zoe Jakes jne.

Tribal fusion kõhutansus tulevad tugevalt esile erinevad moevoolud. Mis on praegu moes?:)

Mulle väga meeldib, et praegu on huviorbiidis „vanakool“ – kasutatakse Jamila Salimpouri formaadist pärit tehnikat, palju kasutatakse tsimbaleid. Palju on ka karakteritööd ja lugude jutustamist läbi tantsu. Anasma on üks tantsijatest kes on selles väga osav!

Jamila Salimpour -Bal-Anat

Jamila Salimpour -Bal-Anat

Ma olen ka seda kuulnud ja arvan, et see on väärarusaam. Kui sa teed kõike õigesti, siis on Egiptuse stiilis kõhutants sama raske kui tribal fusion või ATS või ükskõik mis muu tantsustiil. Kõigil on midagi, mis on õpilastele raske. Ma arvan, et kogu see eeltöö (drillimine, venitused, jm harjutused), mida on vajalik teha, et saavutada tribal fusionile iseloomulikkus, on inimestele raske – täiskasvanuna ei ole lihtne minna õppekeskkonda ja näha kui palju me peame vaeva nägema. Ja ma arvan, et õpetajatena me keskendume kõige selle treenimisele ja vahest on õpilastel raske, kuid me soovime neile ainult head!

Missugune on tantsuskene hetkel Inglismaal?

Ma arvan, et see on hetkel väga põnev! Tantsijad lähevad aina paremaks ja on tulnud uusi tantsijaid kes tõenäoliselt saavad väga populaarseks. Seda ei ole juhtunud juba pikka aega! Ja ma arvan, et üks põhjus võibki olla see, mis eelnevas küsimuses – paljud peavad seda raskeks ja annavad alla enne alustamist. Ma olen rõõmus, et on tantsijaid, kes on sihikindlad ja jätkavad enda treenimist! Ka on palju koostööd – me oleme ühtsemad kui ei kunagi varem! Mulle meeldib kui töötatakse koos ühise eesmärgi nimel – teha suurepärast tantsu ja suurt kunsti!

Sa reisid väga palju! Kas sul on tekkinud mõned lemmikumad kohad või üritused, mida teistelegi soovitada?

Minu kõige lemmikuim üritus kus ma siiamaani olen käinud on Tribal Massive Las Vegases. Olen seal käinud kaks korda ja mõlemad korrad olid suurepärane kogemus. Väga palju keskenduti tantsimisele ja treenimisele. Ning olla ümbritsetud samasuguste loominguliste inimestega kaheksa päeva on kindlasti motivaatoriks, et keskenduda enda harimisele ja arendamisele. Euroopas mulle meeldib väga Tribal Umrah Festival ja muidugi Infusion Tallinn. Kõikide ürituste juures on midagi mis teeb nad eriliseks. Minu lemmikuim koht terves maailmas on Hot Pot Stuudio Sacramentos – ei ole teist nii erilise atmosfääriga tantsustuudiot mitte kuskil (tantsutrupi Unmata kodustuudio – toim.). Ma lähen sinna tagasi niipea kui võimalik!

Mis on sinu jaoks inspireeriv ja kuidas sa leiad inspiratsiooni tantsude loomisel?

Enamus juhtudel inspireerib mind muusika – ma olen väga musikaalne tantsija. Enamik liigutusi mida teen, peegeldab muusikat. Mõnikord annab muusika mõtte mingiks looks ja mõnikord tuleb mõte mingiks looks pärast seda kui olen mõnda aega juba koreograafiaga tegelenud. Ma olen palju kasutanud ka sellist abimeest, nagu DanceSpinner, mis aitab mul minu harjumustpärastest liigutustest välja murda, niiet saan olla innovatiivsem ja loomingulisem.

Missugusi esinemisi sulle meeldib vaadataja kas sul on lemmikuid?

Ma kunagi ei väsi vaatamast tantsijat nimega Zoe Jakes – ta on mu lemmik, sest ta on nii loominguline ja alati erinev. Samal põhjusel armastan ka Unmata`t. Ja väga meeldib ka Kami Liddle, sest ta on ajatu.

UnmataHiljuti said sa Unmata ITS formaadis sertifitseeritud. Millal ja kuidas avastasid sa selle stiili ja kuidas see on su elu muutnud?

Mulle on Amy Sigil alati väga meeldinud. Umbes 1,5 aastat tagasi otsustasin, et tahan ITS (improvisatsiooniline tribal stiil) stiili õppida ja see suvi sai see Umrah festivalil teoks. Ma leian, et kogu see formaat on nii loogiline, intelligentne ja huvitav ja selle tantsimine teeb mind nii rõõmsaks, et ma ei saanud sellesse mitte armuda! ITSi õppimine ja selle tantsimine on mind taas kogu tantsimisse armuma pannud ja on mind ka enesekindlamaks muutnud. See on mind motiveerinud rohkem töötama ja ma olen rõõmus, et saan seda nüüd ka õpetada.

Kui tihti ja kui palju sa ennast treenid?

Hetkel mitte nii palju kui sooviksin, kuna paranen põlve vigastusest ja pean ennast tagasi hoidma. Varem tegin ise trenni 4 tundi nädalas ja ma ei suuda ära oodata millal saaksin juba taas stuudiosse minna! Tavaliselt koosnes minu trenn soojendusest, venitusest, tehnikast ja drillimisest ning mõnikord töötasin koreograafiaga või siis harjutasin tsimbaleid.

Kas sa teed mingit muud trenni ka peale kõhutantsu? On sul mingeid nõuandeid?

Tantsimine on peamine, kuid vahest teen ka joogat või oma lemmikut – Pilatest. Soovitan minna pilatese trenni või võtta mõni eratrenn. Sealt saad hulganisti häid harjutusi, mis aitavad kehahoidu tugevdada, mis on eriti kasulik tribal tantsijatele. Kasutan pilatese harjutusi ka oma regulaartrennides ja minu õpilastele meeldib see väga, sest nad tunnevad muudatusi oma kehas ja saavad aru kuidas see mõjutab nende tantsimist.

Missugusi väljakutseid või takistusi oled ületanud oma elus seoses tantsimisega?

Ma vigastasin oma põlve tantsutunnis 6 aastat tagasi ja pidin olema tantsimisest eemal 6 kuud, et paraneda. Hetkel tunduks selline aeg maailma lõpuna, kuid tol ajal käisin ülikoolis ja mul oli väga tihe graafik, niiet polnudki aega tantsule väga palju mõelda. Kui ma sain jälle trenni minna, olin nagu algaja. Olin nii kaua eemal olnud ja keha oli palju unustanud. Paar aastat oli mu põlvega kõik korras, kuid see muutus halvemuse poole aastal 2011, just siis, kui olin sõitmas USAsse treeningutele (tüüpiline!). Sellest ajast saati on põlv endast aeg-ajalt märku andnud. Loodetavasti saab kõik varsti arstide abiga siiski korda!

Kuid hoolimata sellest ei ole mu progress tantsijana peatunud. Ma tean mida ma saan teha ja mida ei saa. Minu eesmärk on alati olla parim tantsija kes ma olla saan, ning see vigastus ei ole mind peatanud!

Kui tihti ja kus sa õpetad?

Ma õpetan iga nädal oma kodukohas (Wolverhampton, UK) ja hetkel oma koduses stuudios – 4 trenni nädalas. Kuna mu stuudio on väike, siis ei mahu trenni väga palju õpilasi, aga mulle niimoodi päris meeldib! Annan ka kursuseid Inglismaal ja mujal Euroopas. Mulle väga meeldib õpetada. See on üks mu kõige lemmikumaid asju maailmas!

Millised on sinu tulevikuplaanid?

Mul on neid palju! Ma töötan selle nimel, et saada Jamila Salimpouri tehnika Level 1 sertifitseerituks ja tahan saada ka ITS formaadi Level 3 sertifikaadi järgmisel aastal. Soovin saada ka pilatese instruktoriks, aga see on midagi mis vajab eraldi tähelepanu ja aega, kuid hetkel soovin keskenduda tantsule. Mul on ka uus projekt – tantsutrupp Juniper Project. Hetkel töötan 14 tantsijaga, kellega esineme novembris minu korraldataval festivalil – Infusion Emporium. Idee selle projekti taga on teha koostööd erinevate tantsijatega üle kogu maa ja esineda mingil üritusel minu loodud koreograafiaga. Ma sooviksin Juniper Project trupiga esineda Tribal Fest`il järgmine aasta koos mõndade uute liikmetega… Mul on suured plaanid selleks esinemiseks!

Infusion Tallinn poster

Pikema aja plaanidesse kuulub jätkamine tantsimise ja treeninguga, oma stiili kujundamine ja arendamine , tehnika täiustamine ning muidugi õpetamine.

Alexis Southall on üks 25.-27.aprillil 2014 Tallinnas toimuva tribal fusion festivali Infusion Tallinn külalisõpetajatest.

Leave a Reply

