Kõhutants ei tunne piire!

Miksimisest ja mõjutustest

Kaidi Udris

Kaidi ja Salah kursus DanceAct Tantsustuudios

Kaidi Udrise ja Salah Rambo kursus Tallinnas

Rohi on alati rohelisem mujal ning eksootika on vaataja silmades. Eksootiline Egiptus oli aineks juba 1920ndate Hollywoodi filmigurudele, kes inspireeritult Lähis-Ida temaatikast tõid maailmale amerikaniseeritud filmid vaaraodest, kõhutantsijatest, hauakambritest, juveelivarastest jne. Vana-Egiptus oli kauge, põnev ja müstiline, ideaalne fantaasiaallikas. Kõhutantsu ringkondades arutletakse siiani, et kas meie tavaline kaheosaline kõhutantsukostüüm (rinnahoidja ja vöö koos seelikuga) on ikka pärit Egiptusest või hoopis Ameerikast. Enamlevinud versioon järgi andis Hollywoodi filmitööstus seksika kõhtupaljastava kostüümi tantsijale kanda omast peast, st. et ameerika publikule meeltmööda oleks. Egiptuse kõhutantsijad võtsid uue paljaastavama kostüümimoe omaks ning tänapäeval kannab seda terve tantsumaailm, küllap tundus see uuendus egiptlastele omakorda eksootiline ja lahe, tuli ju idee Ameerikast, teiselt poolt maakera.

Seda, et Egiptus Ameerikas ikka veel “väga hinnas on” kogesin ühel päeval kui oma eesti-ameerika sõbrannaga Kairos mööda Khan El Khalili turgu ringi jalutasin. Sõbranna ostis kokku hunniku minu silmis inetuid kalavõrku meenutavaid galabeiasid, mis kaunistatud kuldsete või hõbedaste pärlitega, sellised läbipaistvad kostüümid, mida 90ndatel esinemistel tihti saidi galabeia peal kanti. Uurisin, miks talle need nii väga meeldivad. Ta selgitas, et Ameerikas Miamis saab ta need kõva raha eest maha müüa, need on väga hinnas, kuna on “authentic egyptian” ja super-eksootilised ning ideaalsed kostüümipeoks.

Egiptuse pop-kultuuris on vastupidi, esikohal on cool Ameerika-pärane. See on selgelt näha uutes egiptuse muusikavideotes, mis tihti üritavad sarnaneda kuulsate Lääne produktsioonidega. Hiljuti osalesin tantsijana ühe kohaliku pop-staari uue muusikavideo filmimisel. Enne tantsuproovidega alustamist käis meil külas produtsent ning näitas oma nutitelefonist üht Ameerika muusikavideot, mida me siis kohalike vahenditega taaslavastama hakkasime. Ameerika on suureks eeskujuks ka tänapäeva Egiptuse meelelahutustööstusele.

Sama kehtib viimase aja Egiptuse tantsumuusika kohta. Näiteks ühes tavapärases pulmas miksib DJ segu shaaby muusikast ning kohalikust ja välismaisest hip-hopist. Viimase aja suurhitt on “Wiggle Wiggle” lugu, mida DJ’s miksivad shaaby muusikaga ning kohalikud laulavad täiest kõrist kaasa. Kas nad aga tegelikult sõnadest aru saavad ja konteksti teavad, on teine lugu. Tihti on tunne, nagu viibiksin mingis araabia ööklubis New Yorgi getos.

Tegelikult armastame ju meiegi, kõhutantsijad, araabia muusika mikse, need annavad hea võimaluse õppida uusi põnevaid koreograafiaid. Näiteks latino-kõhutants, tribal, tango- oriental jne. Sel suvel 18. juulil õpetame koos egiptuse tantsuõpetajaga, Salah Ramboga Tallinnas Danceact tantsustuudios hip-hop saidi koreograafia. Miksime Salahiga kaasaegse hip-hopi traditsioonilise saidiga. See on hea näide sellest, kuidas noored egiptlased pidudel tantsida armastavad, aksendid, väristused ja saidi hüpakud segamini hip-hop sammude ja trikkidega. Koreograafia muusika on üks egiptuse helilooja spetsiaalselt meile loonud ning on tantsumaailmas ainulaadne. Ootame kõiki uusi ja vanu tantsijaid meie kursusele, sest miksida on põnev ning kõhutants ei tunne piire!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s