“Tunne ennast kui kuninganna”

Intervjuu Malika Design‘i disaineri Marina Vassiljevaga

Safran

Marina Vassiljeva, Malika Design. Foto: Oksana Goncharuk.

Marina Vassiljeva, Malika Design. Foto: Oksana Goncharuk.

– Sa oled kõhutantsu kostüümide disainimise ja valmistamisega tegelenud aastast 2006. Kuidas Sa kõhutantsu kostüümide tegemiseni jõudsid?

Jaa, sel ajal harrastasin ma idamaiseid võitluskunste, aga peale mitut traumat otsustasin tegeleda millegi ohutuma ja kaunimaga. Nii jõudsin ma idamaiste tantsude juurde. Oma esimesteks esinemisteks õmblesin ma mitu kostüümi. Need meeldisid teistele tantsijatele ja nad hakkasid mulle tellimusi esitama. Alguses õmblesin ainult oma stuudio tüdrukutele, siis teistele tantsijatele ja mitte ainult Eestis, vaid ka tantsijad muudest riikidest hindasid mu tööd. Jätsin oma põhitöö ja sukeldusin täielikult tantsude, kostüümide ja loomingu maailma.

Kostüüm: Malika Design, modell: Maria Kalinina. Foto: Galina Deinega

Kostüüm: Malika Design, modell: Maria Kalinina. Foto: Galina Deinega

– Sa oled ise pikalt idamaist tantsu harrastanud. Kas ja kuidas see Su tööle disainerina kaasa aitab?

Kahtlemata on tantsukogemus kostüümide loomisel suureks abiks! Inimene, kes tantsib, teab paremini, milline kostüüm rõhutab tema väärtust ja peidab puudusi. Kui ta ka õmbleb, siis on ta klientidele tõeline leid. Ma aitan alati disaini ja kangaste valikuga. Soovitan, mis ühes või teises seades, laval või restoranis parem välja näeb, milline tegumood millise figuuriga sobib, millist värvi valida ja milliseid huvitavaid detaile lisada, mida võib tantsus kasutada. Kõik see põhineb mu omal kogemusel ja mul on hea meel, et mul see kogemus olemas on!

Võimaluste piirides külastan idamaise tantsu üritusi ja vaatan, kes milles tantsib. Vaatan kostüümide plusse ja miinuseid ja seda mitte ainult teiste tantsijate vaid ka enda kostüümide juures. Seda selleks, et iga järgneva tööga vigu vältida.

– Kust Sa kostüümide valmistamiseks inspiratsiooni saad?

Mõnikord piisab sellest, kui kangast näha ja puudutada, ning kostüümiidee tuleb kohe pähe. Tihti tulevad kliendid ise mingite mõtetega nii et mul jääb ainult nende ideed vormida, viia need praktilise teostuseni. See on keeruline – mitte iga kord ei ole kliendi mõte hea või teostamiseks võimalik. Nii tuleb üht-teist muuta ning lõpuks tuleb kõik ikkagi hästi välja.

Väga palju aitab kõrgmoe, haute couture‘i, jälgimine. Vaatad kõike seda ilu ja peas sünnivad omad mõtted. Loomulikult jälgin ka seda, mida teised disainerid teevad. Aga minu kõige olulisemaks motivaatoriks on teha midagi originaalset, enda oma, ja mis kõige peamine, midagi mugavat.

Kostüüm: Malika Design, modell: Malika. Foto: Galina Deneiga

Kostüüm: Malika Design, modell: Malika. Foto: Galina Deneiga

– Oled Sa kokku lugenud, palju Sa siiani kostüüme teinud oled? Ja milline on Su lemmiktöö?

Ei, ma pole kunagi lugenud. Neid on palju!

Kliendil on oma isiklik maitse ja finantsilised piirangud, nii et iga kord ei ole võimalik teha sellist kostüümi, mis su nägemuses ideaalne oleks. Sellega seoses armastan ma kõige rohkem teha kostüüme müügiks. Siin ei sea keegi mulle piiranguid disainile ega ressurssidele. Need kostüümid ongi kõige huvitavamad ja lemmikumad. KÕIGE lemmikumat kostüümi ma veel teinud ei ole – kõik on veel ees! =)

– Mis praegu kostüümimaailmas moes on?

Palju kivikesi, lilli, keerdudega mustrid, volangid. Kui te olete moehuviline ja saate endale moega kaasaskäimist lubada, siis palun – iga kapriisi on võimalik teostada! Kui te finantsid on tagasihoidlikud või te alles alustate tantsimisega, on parem endale teha kvaliteetne klassikaline kostüüm, mis teenib teid kaua ja on igal ajal igas kohas aktuaalne. Klassikalise kostüümi all pean silmas rinnahoidjat, vööd ja laia seelikut.

Kostüüm: Malika Design, modell: Svetlana Zubaidulina. Foto: Malika

Kostüüm: Malika Design, modell: Svetlana Zubaidulina. Foto: Malika

– Kes Su kostüüme kannavad?

Minu deviisiks on “Tunne ennast kui kuninganna!”. Tähendab, ma õmblengi Kuningannadele! Ja seda tõsiselt. Minu jaoks on iga tantsija kuninganna ja ma tahan, et ta minu kostüümis ennast laval nii tunneks. Ja minu jaoks ei ole oluline, mis rahvustest ta on, millises riigis ta elab, kui vana ta on, kas ta on professionaal või alles alustab tantsimisega. Kostüümi loomisel ma lähenen kõikidele ühtemoodi. Minu looming on neile, kes seda hindavad ja kelle jaoks see huvitav on.

– Mis nõu Sa tantsijatele kostüümide valikul annaksid?

Jääge iseendaks – alati, igal pool ja kõiges! Soovin seda Teile siiralt! See kehtib ka kostüümi loomise kohta. Ärge kartke öelda, mis teile meeldib või ei meeldi, kas teil on proovis mugav, millised on te mõtted ja soovid, palju te olete valmis kostüümi investeerima.  Teie unistuste kostüüm valmib ainult avatud dialoogis tellija ja disaineri vahel.

Leave a Reply

