“Kui ma ei saa eriline olla, siis ehk saan olla veidigi imelik?”

Tantsutrupp LaStrange

Jaana Hansman

Jaana Hansman (Yahna). Foto: Samuli Airaksinen

Jaana Hansman (Yahna). Foto: Samuli Airaksinen

Juba lapsest saati mäletan üht tsitaati tõenäoliselt mingist mõttetust filmist – „Pole midagi hullemat kui olla tavaline“. Ma arvan, et olin tavaline päris pikalt oma elust. Nii mõtlen oma elule tagasi vaadates. Ma olin keskmine koolis. Keskmine mujal. Võibolla olen ka praegu keskmine, aga Y-generatsioonile olevat iseloomulik mõelda, et me oleme erilised. Ma ei tea, kas ma olen eriline, aga ma keeldun olemast tavaline ja keskpärane. Ma tahan silma paista. Ma tahan kuskile jõuda. Ma ei tea kas ma jõuan, aga üritan vähemalt nautida seda teekonda. Mu ümber on erilised inimesed. Inimesed, kes on tegevad või parasjagu teevad nii palju asju! Andekad inimesed. See teeb rõõmsaks. Nad on ka natuke imelikud. Kõigil on midagi, mis neid natuke imelikuks teeb. Võib öelda, et see teeb nad eriliseks. Kui ma ei saa eriline olla, siis ehk saan olla veidigi imelik?

Ma ei kujuta ette mis see tunne on, kui ei tea, mida oma eluga teha. Kuhu kooli minna? Kelleks ma tahan saada? Kuhu tööle minna?

LaStrange - Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

LaStrange – Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

Minu jaoks on kõik nii selge! Ma ei kujuta ette mis tunne on mitte tantsida. Mitte ennast liigutada. Mitte luua. Mitte tunda ennast täielikuna. Jah, muidugi, ka minul on NEID päevi. Neid kurikuulsaid päevi, kus tundub, et midagi ei laabu ja miks ma seda teen ja miks ma nii keskpärane ja mitte-imelik olen. Aga õnneks need lähevad mööda ja mõne aja pärast on kodustuudio laud jälle post-it märkmelehti täis kirjutatud.

Ma olen tantsinud 10 aastat oma 30e eluaasta jooksul, mida on tantsija elus hullupööra vähe. Ometigi mingil hetkel tundus, et üksi tantsida on igav. Kuigi eks paljud meist ju selle poole pürgivad – tantsida ainult soolosid uhkes üksinduses! Ka mina. Kuid mingi hetk tahaks jagada neid hullumeeseid mõtteid. Mingi hetk tahaks oma loodud veidrusi ja ka kauneid mõtteid jagada oma eriliste inimestega ja nendega koos laval tantsida. Tunda seda sünergiat ja ühtekuuluvustunnet! Naerda ebaõnnestumiste ja komistuste pärast. Kontrollida lava taga sukapükste istuvust ja huulepulgajälgi hammastel, sest te ju kannate samasid asju!

LaStrange - Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

LaStrange – Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

Sellepärast ongi LaStrange. Tantsutrupp LaStrange.

LaStrange koondab endas mitmeid artiste, mitmeid stiile, mitmeid projekte ja mitmeid nägemusi. Juba paar aastat oleme katsetanud ja harjutanud ja esinenud. Kuna pean vajalikuks ennast täiendada mitmete erinevate tantsustiilidega, siis laieneb ka Tantsutrupp LaStrange pidevalt.

LaStrange - Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

LaStrange – Beautiful and Strange. Foto: Andri Allas.

LaStrange – Beautiful and Strange tribal fusion tantsutrupis on hetkel liikmeteks Krete, Janely, Helena, Maria, Shalini ja Maris (kes küll ei viibi juba pikemat aega Eestis). Seda tantsutruppi iseloomustab tribal fusioni mitmekülgsus ning kõhutants. Senimaani on meie esinemistel näha saadud selliseid tribal fusion esitusi, mis on inspireeritud 1920ndatest, moderntantsust, tänavatantsudest jpm.

LaStrange – Beautiful and Sensual teeb midagi… mis ei ole kõhutants :). See on sensuaalne, naiselik, võrgutav. Tihtipeale inspireeritud vintage-muusikast ja burlesque’ist. Siin kasutame neid külgi, mida kõhutantsus ei saa :).

LaStrange - Beautiful and Sensual. Foto: erakogu.

LaStrange – Beautiful and Sensual. Foto: erakogu.

LaStrange – … on saladus! Varsti saate teada!

Siiamaani on LaStrange esinenud mitmetel kõhutantsuga seotud üritustel ja festivalidel, aga ka erapidudel, restoranides ja erinevates projektides. Kõige uuemat loomingut saate näha 8.-9. aprillil Infusion Tallinn Festivalil toimuvatel showdel!

Leave a Reply

