“Ma tundsin ennast teretulnuna.”

Idamaisest tantsust Eestis Soome tantsija pilgu läbi

Laura Zaray

Laura Zaray. Foto: erakogu.

Laura Zaray. Foto: erakogu.

Minu esimene kokkupuude idamaise tantsuga Tallinnas oli 2006.aastal Rahvusvahelisel Idamaise Tantsu Festivalil, mida korraldas Pille Roosi ja tema meeskond. Ma olin Hennal bazaaril abiks – ma ei julgenud veel kursustel osaleda ja esinemisest ei osanud ma isegi mõelda.

Tol ajal olin ma üks väga vähestest noortest Helsingi kõhutantsijatest, alati ümbritsetud keskealiste daamide poolt. Kui ma Tallinna tulin, siis mu suurimaks üllatuseks oli see, kui erinevas vanuses tantsijad olid. Seal oli minuvanuseid tüdrukuid ja nad olid suurepärased tantsijad! Ma mäletan, kui suurt muljet iga tantsija stiil ja ilu mulle avaldasid. Ja veel rohkem avaldas mulle muljet see, kui soojalt nad minusse suhtusid. Ma tundsin ennast teretulnuna.

Laura Zaray ja Kaidi Udris. Foto: erakogu.

Laura Zaray ja Kaidi Udris. Foto: erakogu.

Sel festivalil kohtusin ma esimest korda Kaidi Udrisega, ühe Müstika Maagilise Teatri asutajaga. Meist said head sõbrad ning edaspidi võõrustas ta mind iga kord, kui ma Tallinna festivali külastasin. Kaidi on mind tantsijana, inimesena ning artistina nii palju inspireerinud, et ma kahtlen, kas ma temata oleksin siia jõudnud, kus ma praegu olen.

Orit Maftsir, Laura Zaray ja Ahmed Elkhatip 2010.aastal Tallinnas toimunud Rahvusvahelisel Idamaise Tantsu Festivalil.

Orit Maftsir, Laura Zaray ja Ahmed Elkhatip 2010.aastal Tallinnas toimunud Rahvusvahelisel Idamaise Tantsu Festivalil. Foto: erakogu.

Soome idamaise tantsu maailmas ei toimunud samal ajal kuigi palju. Ma jälgisin pingsalt Müstika Maagilise Teatri, mida tollal juhtisid Kaidi, Berit ja Eeben, arengut ja meetodeid ning see inspireeris ja julgustas mind niivõrd, et ma otsustasin Soomes midagi sarnast korraldada. Seega, alates 2010.aastast alustasin ma tantsukontserdite ja hiljem -festivalide korraldamist, mis on Helsigi tantsumaailma oluliselt muutnud – nüüd me oleme väga aktiivsed. Minu üritusted on olnud ka hüppelauaks paljudele noortele artistidele, kellest on Soomes saanud tuntud nimed.

Laura Zaray 2009.aastal Tallinnas toimunud Rahvusvahelisel Idamaise Tantsu Festivalil, kus ta võitis konkursil "Kõhutantsutähed" esimese koha. Foto: Jaan Priisalu.

Laura Zaray 2009.aastal Tallinnas toimunud Rahvusvahelisel Idamaise Tantsu Festivalil, kus ta võitis konkursil “Kõhutantsutähed” esimese koha. Foto: Jaan Priisalu.

Ma olen alati imetlenud Tallinna tantsijate loomingulisust, energiat ja kirge. Siin on nii palju õpetajaid, kes teevad selle nimel, mida nad armastavad, palju tööd. Nad hoiavad idamaise tantsu vaimu elus, korraldades suurepäraseid üritusi ning jagades oma kirge ja teadmisi oma õpilastega. Kahjuks mulle tundub, et mingil põhjusel toimub siinses tantsumaailmas tagasiminek. Õpilasi on endisest vähem ja seltskond on killustatum – igaüks tegeleb oma asjadega. Võibolla olen ma asjast valesti aru saanud, aga selline mulje on mulle jäänud. Samas, edasi- ja tagasiminekud on loomulikud.

Minu tantsuteekond on mind toonud selleni, et ma elan osaliselt Tallinnas ja osaliselt Helsingis. Ma olen õnnelik ja tänulik, et ma saan mõlemas linnas aktiivselt tunde anda ja kohalike tantsijatega koostööd teha. Tallinnast olen ma leidnud ka oma unistuste kostüümidisaineri – Malika Designi, kes valmistab kõige imelisemaid kleite! Kui ma olen Tallinnas, on mu päevad täis treenimist, sõpru ja inspiratsiooni. Ma tahan veel kaua selle tantsukogukonna osa olla, et koos harmoonia, ühtsuse ja kire idamaise tantsu vastu nimel töötada.

Laura Zaray. Foto: erakogu.

Laura Zaray. Foto: erakogu.

Laura Zaray on Soomest pärit professionaalne tantsija, kes hetkel elab ja töötab aktiivselt nii Tallinnas kui Helsingis. Rohkem infot Laura kohta tema kodulehelt.

Artikli pani inglise keelest ümber Safran.

Leave a Reply

